Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:35:20+01:00
"Tylko w chorobie ceni się zdrowie" - Przysłowie mówi nam o tym Że tylko kiedy jesteśmy hoży doceniamy uroki zdrowego życia. Oraz Jego przywilejów. Dopiero wtedy kiedy będę miała nogę w gipsie docenię to jak ważne jest mieć zdrowe nogi. Dopiero wtedy kiedy będę niewidomy dowiem się ile to jest widzieć. Jak ważne jest być zdrowym.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T19:43:15+01:00
Wyjść (na czymś) jak Zabłocki na mydle znaczy, że zamiast spodziewanych korzyści są straty. Że straci się więcej niż zamierzało zdobyć. Te przysłowie mówi o tym również, że robi się kiepski interes. Te przysłowie wzięło się stąd, że Zabłocki postanowił w łatwy sposób wzbogacić się na produkcji mydła w rodzinnym majątku w Rybnie, które następnie zamierzał korzystnie sprzedać za granicą. Wyprodukowane mydło miało być spławione Wisłą do Gdańska, a stamtąd dalej statkiem. Żeby jednak zysk był większy, Zabłocki postanowił oszukać celników pruskich i tuż przed granicą z Prusami wyrzucił cały ładunek do wody. Skrzynie, do których zapakowano mydło miały być szczelne i powiązane ze sobą. Płynąc, barka ciągnęła za sobą skrzynie pod powierzchnią wody i w bezpiecznej odległości od oczu celników. Opłaty celnej udało się uniknąć, ale kiedy w Gdańsku chciano wydobyć skrzynie, okazało się, że nie były one dostatecznie szczelne i całe mydło rozpuściło się w wodzie. Zabłocki stracił wszystkie zainwestowane pieniądze.
1 5 1