Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:32:04+01:00
A)5x-12=4+4x
5x-4x=16
x=16
b) 9x-8=3x+2
6x=10/6
x=1 i 4/6
c)10x-4=5x+8
5x=4/5
x=4/5
d)2x-2=12x+18
-10x=20/(-10)
x=2
e)2x-5=17
2x=22/2
x=11
f)5x-12=3x+4
2x=16/2
x=8
g)6x-18=2x+2
4x=20/4
x=5
2 3 2
2010-02-23T20:19:22+01:00
A)5x-12=4+4x
x= 16 [ o przenosimy liczby na jedną stronę a niewiadome na drugą, ze znakiem przeciwnym]

b) 9x-8=3x+2
6x= 9 //6
x= 1.5

c)10x-4=5x+8
5x= 12 //5
x= 2.4

d)2x-2=12x+18
-10x = 20 // -10
x= -2

e)2x-5=17
2x= 22 //2
x= 11

f)5x-12=3x+4
2x= 16 //2
x=8

g)6x-18=2x+2
4x= 20 //4
x= 5
1 1 1