1.Z Katowic do Łodzi jest 200km.Na mapie jest to odcinek równy 5 cm.W jakiej skali jest ta mapa?


2.Na mapie w skali 1:100 000 odległość między dwoma miastami wynosi 4cm.Oblicz rzeczywistą odległość między tymi miastami.Wynik podaj w kilometrach.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:30:33+01:00
Zad 1
5 cm na mapie - 200km=20000000cm w rzeczywistości
1 cm na mapie - x w rzeczywistości
x = 20000000cm*5cm=100000000cm
skala to - 1:100000000

zad 2
1cm na mapie - 100 000 cm w rzeczywistości
4 cm na mapie - x cm w rzeczywistości
x = 100 000*4/1 = 400 000 cm=4000m=4 km

+miałam dzisiaj takie na teście próbnym. XD

1 5 1
2010-02-23T19:37:10+01:00
1.ODP: 1:4000000 bo 200km=20000000cm 5:20000000=1:4000000
2.ODP: 4km bo skala 1:100000 odległośc 4cm czyli droga w realu wynosi 400000 cm =4km , bo trzeba zrobic tak że 100000x4cm=400000cm=4km
1 1 1