ZASTOSOWANIE TWIERDZENIA PITAGORASA.


Zad 1.
Jedna z przekątnych rombu ma długość 4 pierwiastki z dwuch, a druga jest dwa razy od niej krutsza. Oblicz długość boku tego rombu.


Zad 2.
Oblicz pole rombu o obwodzie 60 cm i przekątnej 10 cm.


Zad 3
Boki trapezu równoramiennego mają długość 24 cm, 15 cm, 15 cm i 6 cm.Oblicz pole tego trapezu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T19:41:13+01:00
Zad.1
4√2- jedna przekątna ; 2√2-połowa przetątnej
2√2-druga przekatna ; √2-polowa przekątnej
a-bok rombu
(2√2)²+2²=a²
a=√10

zad.2
Obw=4a
a=15
c=10 jedna przekątna ; c=5 polowa przekątnej
b-druga przekątna

b²+5²=15²
b=10√2
P=1/2*10√2*10=50√2

zad.3
długość od kąta miedzy ramieniem a podstawą do wysokości wynosi 9 :)
h²+9²=15²
h=12
P=(24+6)/2*12=180
2010-02-23T19:51:07+01:00
Zad. 1
e- 4pierwiastki z dwuch
f- 2 pierwiastki z dwuch
4 pierwiastki z 2 : 2 = 2 pierwiastki z 2
2 pierwiastki z 2 : 2 = pierwiastek z 2
2 pierwiastki z 2 do kwadratu + pierwiastek z 2 do kwadratu = c do kwadratu
8+2=c do kwadratu
10= c do kwadratu / pierwiastek
pierwiastek z 10=c
odp. bok ma dlugosc pierwiastek z 10
zad.2
60 cm / 4= 15 cm
5 do kwadratu + c do kwadratu = 15 do kwadratu
25+ c do kwadratu= 225
c do kwadratu= 225 - 25
c do kwadratu= 200/ pierwiastek
c= pierwiastek z 200
c= 10 pierwiastkow z 2
zad.3
24- 6= 18
18/2=9
9 do kwadratu + c do kwadratu = 15 do kwadratu
81 + c do kwadratu= 225
c do kwadratu= 225-81
c do kwadratu = 144 / pierwiastek
c= pierwiastek z 144
c=12
P= (24+ 6) x 12 / 2
P= 15 x 12
P=180cm kwadratowych