Odpowiedzi

2010-02-23T19:34:02+01:00
1/2 x + 1/4 x + 1/8 x = 21
4/8x + 2/8 x + 1/8 x = 21
7/8 x =21 | : 7
1/8 x = 3 | * 8
x = 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:34:29+01:00
X - liczba wybrana przez Anię
1/2*x + 1/4*x + 1/8*x = 21 (z danych)
4/8*x + 2/8*x + 1/8*x = 21
7/8*x = 21 |*8
7x = 168 |:7
x = 24
Odp. Ania wybrała 24.
2010-02-23T19:35:29+01:00
½x + ¼x + ¹/₈ x = 21
⁴/₈ x + ²/₈ x + ¹/₈ x = 21
⁷/₈ x = 21
x = 21 * ⁸/₇
x = ¹⁶⁸/₇
x = 24