Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:32:13+01:00
W "pięciu filarach islamu" określone zostało, jak przekonania religijne muzułmanina powinny być realizowane w życiu codziennym:

1. Szakada - wyznanie wiary wypowiadane wielokrotnie podczas dnia, które brzmi "Nie ma Boga prócz Allaha, a Mahomet jest jego prorokiem".
2. Salat - pięć modlitw odmawianych: o świcie, tuż po 12-tej, po południu, po zachodzie słońca i gdy zapadnie zmrok. W skład modlitw wchodzą głównie wersety z Koranu, pochwała imienia Allaha oraz prośba o pokierowanie dalszym życiem.
3. Zaka - jałmużna do której zobowiązany jest każdy muzułmanin.
4. Saum - czyli post, do którego są zobowiązani muzułmanie w miesiącu ramadan. W tym czasie nie przyjmują żadnych posiłków ani napojów od świtu aż do nocy.
5. Hadżdż - obowiązek odbycia przynajmniej jednej w życiu pielgrzymki do Mekki.
9 3 9
2010-02-23T19:33:21+01:00
1. Szakada - wyznanie wiary wypowiadane wielokrotnie podczas dnia, które brzmi "Nie ma Boga prócz Allaha, a Mahomet jest jego prorokiem".
2. Salat - pięć modlitw odmawianych: o świcie, tuż po 12-tej, po południu, po zachodzie słońca i gdy zapadnie zmrok. W skład modlitw wchodzą głównie wersety z Koranu, pochwała imienia Allaha oraz prośba o pokierowanie dalszym życiem.
3. Zaka - jałmużna do której zobowiązany jest każdy muzułmanin.
4. Saum - czyli post, do którego są zobowiązani muzułmanie w miesiącu ramadan. W tym czasie nie przyjmują żadnych posiłków ani napojów od świtu aż do nocy.
5. Hadżdż - obowiązek odbycia przynajmniej jednej w życiu pielgrzymki do Mekki.
11 1 11