Ułoż proporcje i rozwiaz je krok po kroku np
100g-100%
2g-x%

b) znajdz kwote o 2% mniejsza niż 3000zl
c)znajdz dlugosc o 125% wieksza od dlugosci 160m
d)jaka to liczba ktorej 150% stanowi 330
e) jaka to liczba ktorej 3%stanowi 12
f) jaki procent masy 200 kg stanowi masa 240g

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:47:25+01:00
B)
3000zł - 100%
x -98%

x= 98*3000/100=2940zł

c)
160m-100%
x-225%

x= 225*160/100=360m

d)
150%-330
100%-x

x= 100*330/150=220

e)
3%-12
100%-x
x= 100*12/3=400

f)240g = 0,24kg

100%-200kg
x% - 0,24kg

x= 0,24*100/200=0,12%
2010-02-23T19:48:23+01:00
B) znajdz kwote o 2% mniejsza niż 3000zl
c)znajdz dlugosc o 125% wieksza od dlugosci 160m
d)jaka to liczba ktorej 150% stanowi 330
e) jaka to liczba ktorej 3%stanowi 12
f) jaki procent masy 200 kg stanowi masa 240kg

b) 100% - 3000zł
98% - x

x = 3000zł * 98% / 100% = 2940 zł

c) 100% - 160m
225% - x

x= 225% * 160m / 100% = 360 m

d) 150% - 330
100% - x

x = 100% * 330 / 150% = 220

e) 3% - 12
100% - x

x = 12 * 100% / 3% = 400

f) 200kg - 100%
240 kg - x

x =240 kg* 100% / 200kg = 120%