Odpowiedzi

2010-02-23T19:49:08+01:00
Im wyżej o każde 100m tym temp. spada o 0,6 stopniC.

2000m n.p.m. - 10 stopniC
5300m - 2000m = 3300m

3300m÷100m=33

33 × 0,6 = 19,8 (stopniC)

10 stopniC - 19,8 stopniC = - 9,8 stopniC
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:54:12+01:00
Najpierw trzeba obliczyć różnicę wysokości między punktami.
A więc:

5300m - 2000m = 3300m (n.p.m.)


Jest ustalone, że na 100m wysokości temp. zmienia się o 0,6°C.
Czyli:

3300m x 0,6°C/100m = 19,8°C


Wraz ze wzrostem wysokości temperatura maleje, co znaczy, że otrzymany wynik należy odjąć od danej temperatury.:

10°C - 19,8°C = -9,8°C


Odp.: Na wys. 5300m n.p.m. jest temp. -9,8°C. ;)
Mam nadzieję, że teraz coś rozumiesz. ;)
8 5 8