Gdy pewnego dnia nieobecnych było 25 % dziewcząt i 20 % chłopców z klasy 2 c okazało się że obecnych chłopców jest tyle samo co obecnych dziewcząt,. Gdyby przyszli wszyscy , dziewcząt byłoby o jedną więcej niż chłopców. Ile osób przyszło tego dnia do szkoły?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:52:54+01:00
X - dziewczyny
y - chłopcy

75%x = 80%y
x=y+1

0,75x=0,8y
0,75(y+1)=0,8y
0,75y+0,75=0,8y
0,75=0,05y |:0,05
y=15 - w sumie chłopców
x=15+1=16 - w sumie dziewcząt

75%*16 + 80%*15 =0,75*16+0,8*15=12+12=24

Odp. Tego dnia do szkoły przyszły 24 osoby.
3 4 3
2010-02-23T20:06:40+01:00
X - dziewczyny
y - chłopcy

x=y+1
0,75x = 0,8y


0,75x = 0,8y
0,75 (y+1) = 0,8y
0,75y + 0,75 = 0,8y
0,75 = 0,05y
y = 15
x = 15+1
x=16

0,75*16 + 0,8 * 15= 12+ 12 = 24

Odp. Do szkoły tego dnia przyszło 24 Uczniów.
3 4 3