Odpowiedzi

2010-02-23T19:56:19+01:00
495*20%=9900:100=99
495-99=396
396:2=198
198+99=297

Odp:Większy składnik wynosi 297.
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:06:16+01:00
X pierwsza liczba
y druga liczba
liczba x jest o 20 % mniejsza od y czyli:
x= 80%y
x + y = 495
to jest nasz układ rownan =)
i teraz
x=495-y
80%y=495-y
80%y +y= 495
0,8y +y= 495
1,8y= 495 / 1,8
y= 275
x= 495 - 275
x=220
czyli wiekszy składnik wynosi 275
i juz prosze =)


5 3 5