Marta i Jacek wyjeżdżając na wycieczkę rowerową spotkali się w połowie drogi do swoich miejsc zamieszkania oddalonych o 8 km. Marta jechała ze średnią szybkością 16 km/h, a Jacek 20 km/h. Marta wyjechała z domu o 14.00. O której godzinie wyjechał Jacek, jeżeli na miejsce spotkania dotarł o tej samej godzinie co Marta ? Potrzebuje szybko odpowiedzi . (;

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T19:56:56+01:00
Dane:
V = 16 km/h
s = 4 km --->½ odległości miedzy ich domami.
Szukane;
O której godzinie wyjechał Jacek, jeżeli na miejsce spotkania dotarł o tej samej godzinie co Marta ?
Rozwiązanie;
t = s/V
t = 4km / 16 km/h
t = 0.25h = 15 min
Marta dojechała na miejsce po 15min więc była tam o 14.15
Teraz policzmy czas Jacka
V = 20km/h
s = 4km
t = s/V
t = 4km / 20km/h
t= 0.2h = 12 min
Odp:Skoro Jacek jechał 12 minut a na miejscu był o 14.15 to więc z domu wyjechał o godzinie 14.03
2010-02-23T19:58:41+01:00
8km : 2 = 4 km - odległość od domu do miejsca spotkania
Marta:
16 km - 60 min
4 km - 15 min (4km * 60min : 16km = 15 min)

14.00 + 15min = 14.15 (godzina spotkania)

Jacek:
20km - 60min
4 km - 12 min (4km * 60min : 20km = 12min)

14.15 - 12 min = 14.03 - o tej godzinie Jacek wyjechał z domu :)
2010-02-23T19:59:17+01:00
4km---->miejsce spotkania
16km/h prędkośc marty
16km---------60min
4km-----------x
x=(4km*60min):16km
x=240min:16
x=15min

14h +15min= 14:15


20km/h------prędkośc jacka
20km------>60min
4km------>x
x=(4km*60min):20km
x=240min:20
x=12min

14:15-12min=14:03
odp. Jacek wyjechał o godzinie 14:03.


PROSZĘ