1) Janek dodał trzy liczby.Druga z nich była trzy razy większa od pierwszej z nich , a trzecia była o 8 mniejsza od pierwszej.Otrzymała 28.Jakie to były liczby?

2) Ania dodała trzy liczby.Druga z nich była trzy razy większa od pierwszej, a trzecia o 1 mniejsza od drugiej.W wyniku otrzymała liczbę o 23 większą od pierwszej z liczb.Jakie liczby dodała Ania?

3) W prostokącie jeden bok jest dwa razy dłuższy niż drugi.Oblicz długości boków tego prostokąta,jeśli jego obwód wynosi 24cm

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:57:54+01:00
2.
x- I liczba 4
3x- II liczba 12
3x-1-III liczba 11

x+3x+3x-1=x+23
7x-1=x+23
6x=24
x= 4

3.

x- I bok 4
2x- II bok 8
24- obwód
2x+2(2x)=24
2x+4x=24
6x=24
x=4


1.
x- I liczba 7,2
3x- II liczba 21,6
x-8- III liczba -0,8
28- suma tych liczb

x+3x+x-8=28
5x=36
x=7,2


prosze

1 3 1
2010-02-23T20:14:22+01:00
2.
1. liczba - x
2 liczba - 3x
3 liczba- 3x-1

x+3x+3x-1=23+x
7x-x=23+1
6x=24 / :6
x=4

SPR.
1 liczba - 4
2 liczba- 12
3 liczba - 11


3.
1 bok - x
2 bok- 2x

Obw= 2 razy x + 2 razy 2x =24
2x+4x+24
6x=24 / :6
x=4

Spr.
1 bok - 4
2 bok - 8



1.
1 liczba - x
2 liczba - 3x
3 liczba - x -8
x-8=20
x=20+8=28

Spr.
1 liczba - 28
2 liczba - 84
3 liczba- 20