AZJA :
-największe powierzchniowo państwo Azji
-najludniejsze państwo
-najludniejsze miasto
-najdłuższa rzeka
-największe jezioro
-najwyższy szczyt
-najgłębsza depresja
- największa pustynia
-najdłuższe pasmo górskie
-najwyższe pasmo górskie
-największy wodospad
-największy wulkan
-największa wyspa



1.Azjatycki półwysep należący do afrykańskiego państwa to........
2. Najgłębsza kryptodepresja kontynentu to.......
3. ,, Najzimniejsze miasto '' kontynentu to ...........
4. Indyjskie miasto znane z największych opadów atmosferycznych to......
5. Najdalej na zachód wysunięty przylądek Azji to .......... a na zachód to........


TO WSZYSTKO DOTYCZY AZJI :D

2

Odpowiedzi

2010-02-23T20:33:11+01:00
1rosja
2chiny
3tokio
4jangcy
5Morze Kaspijskie
6Mount Everest
7Morze Martwe
8arabska
9himalaje?
10himalaje
11
12Elbrus
13Borneo

1
2
3Ojmiakon
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:33:45+01:00
1. Rosja
2. Chiny
3. Tokio
4. Irtysz (4248 km, wpadający do Obu)
5. Morze Kaspijskie
6. Mount Everest (Czomolungma) – 8 850 m n.p.m
7. depresja Morza Martwego (399 m. p.p.m.)
8. Gobi
9.
10. Himalaje
11.
12. Kluczewska Sopka
13. Borneo


2. Jezioro Bajkał – 1 637 m p.p.m.

Niestety wiem tylko tyle, mam nadzieję, że się przyda i przepraszam za braki.
2 3 2