1.Wodór otrzymuje się laboratoryjnie w reakcji cynku z kwasem solnym
Zn+HCl->ZnCl2+H2
Dobierz współczynniki w równaniu i oblicz, z jakiej ilości cynku można otrzymać 4 g wodoru.

2.Ogrzany tlenek srebra (1)rozpada się na srebro i tlen.Otrzymano 2.7g srebra.Oblicz masę tlenku, który uległ rozkładowi.

3

Odpowiedzi

2010-02-23T20:04:19+01:00
1 Zn+2HCl->ZnCl2+H2

65g cynku- 2g wodoru
xg- 4g
x=130g cynku

2.2Ag2O--> 4Ag+ O2

464g tlenku- 432g srebra
xg-2,7g srebra
x= 2,9g tlenku musi się rozłożyc
2010-02-23T20:16:44+01:00
1.
Zn + 2HCl = ZnCl₂ + H₂

Masa Zn = 65 g/mol
Masa H₂ = 2 g/mol

2 g H₂ - 65 g Zn
4 g H₂ - x
x = 130 g - tyle cynku potrzeba

2.
Masa Ag₂O = 232 g/mol

232 g Ag₂O - 216 g Ag
x - 2,7 g Ag
x = 2,9 g - tyle tlenku uległo rozkładowi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:30:32+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1
mH=1u
mZn=65u
Zn + 2HCl---->ZnCl2 + H2
65g cynku----- 2g wodoru (z reakcji)
xg cynku------ 4g wodoru (z treści zad.)
x=65*4/2
x=130g cynku

2.
mAg=108u
mAg2O=232u
2Ag2O----->4Ag + O2
2*232g Ag2O------- 4*108g Ag (z reakcji)
xg Ag2O------------2,7g Ag (z treści zad.)
x=464*2,7/432
x= 2,9g Ag2O