Odpowiedzi

2010-02-23T20:02:06+01:00
Niech a i b będą przyprostokątnymi tegoż trójkąta.
Wiadomo, że jedna z przyprostokątnych jest wysokością spadającą na drugą przyprostokątną (ma kąt prosty), a więc możemy napisać, że:
P = ab/2
Wiemy, że a = 4cm
P = 40 cm²
Wyznaczmy b ze wzoru:
P = ab / 2
2P = ab
b = 2P / a
Podstawmy dane
b = 40 cm² * 2 / 4 cm
b = 80 cm² / 4cm
b = 20 cm.
Odpowiedź: Długość drugiej przyprostokątnej wynosi 20 cm.
5 3 5
2010-02-23T20:02:42+01:00
W trójkącie prostokątnym jedna długość jest wysokością a druga podstawa a wiec jeśli przyjmiemy ze ta podana będzie wysokością to ta szukana będzie podstawa a wiec szukamy a

P=1/2*a*h
2P=a*h
a=2P/h
a=2*40/4
a=80/4
a=20
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:30:18+01:00
40cm²:4cmx2=10cmx2=20cm
Odp.: Druga przyprostokątna ma 20cm.

Liczę na naj!.:***
12 4 12