Potrzebuje na piątek opisu jakiegoś budynku (zabytku) według następujących punktów:
1.Co to jest za budynek, gdzie się znajduje.
2.Ile ma lat i kto go zaprojektował.
3. Wygląd zewnętrzny i co się znajduje wokół niego.
4. Wnętrze.
5. Atrakcje.
6. Ciekawostki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:11:34+01:00
Zamek w Windsorze
Położenie: Windsor, Anglia
Czas powstania

Lata 1824 - 1828
Typ

Zamek
Styl architektoniczny

Styl architektoniczny
Materiały

Kamień
Wysokość

Architekci

Jeffry Wyatville
Opis obiektu

Zamek w Windsorze jest od prawie dziewięciu stuleci główną poza londyńską rezydencją monarchów angielskich. Wznosi majestatycznie nad Tamizą swe wieże, mury obronne i machikuły.

W samym środku zamku znajduje się cylindryczny donżon (Round Tower), po obu stronach znajduje się dziedziniec strażniczy, a całość otaczają mury obronne. Wschodni dziedziniec zwany jest wyższym, a zachodni niższym. Prywatne apartamenty obecnej monarchini, Elżbiety II, znajdują się po wschodniej stronie dziedzińca wyższego i są zamknięte dla odwiedzających.

Po stronie północnej znajdują się apartamenty państwowe, a przy wejściu do nich znajduje się słynny 40-o pokojowy dom lalek, z pięcioma łazienkami i windami.

Główny budynek dziedzińca niższego to kaplica św. Jerzego, gdzie nad stallami w prezbiterium wiszą chorągwie kawalerów Orderu Podwiązki. W kaplicy spoczywa wielu królów.

Historia zamku sięga XI wieku, gdy Wilhelm Zdobywca zbudował tu drewnianą fortecę, następnie zamek był kilkukrotnie przebudowywany przez Edwarda III i Karola II, aż w końcu otrzymał obecny kształt.
1 1 1
2010-02-23T20:20:59+01:00
Hyde Park - Wielka Brytania

Hyde Park is a one of a few royal park in London. Hyde Park was founded by Henryk VIII in 1536. This park is a meeting place when people can talking of everything. Ther are many concert for example : Rolling Stones, Pink Floyd or Queen. In 1991 on concert Luciano Pavarotti come 100 000 people. Hyde Park had 159 hectare area. One of many gate's was original gate to the Buckingham Palace build in 1827.

Jest to język angielski więc chyba po angielsku. ;D
1 5 1