Przeczytaj fragment listu do Filipian i powiedz, dlaczego twoim zdaniem został on nazwany hymnem o pokorze Jezusa. Na czym polega uniżenie Jezusa?

"On to, istnieje w postaci Bożej,
nie skorzystał ze sposobności,
aby na równi być z Bogiem,
lecz ogołocił samego siebie,
przyjąwszy postać sługi,
stając się podobnym do ludzi" - list do Filipian 2, 6-7a.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:08:51+01:00
Uniżenie Jezusa polegało na przyjęciu postaci człowieka. Było to uniżenie, gdyż jako Bóg stał się człowiekiem - takim samym jak wszyscy grzesznicy.
Fragment ten mówi o tym co zrobił Jezus. Dla dobra ludzkości i aby być bardziej wiarygodnym, prawdziwym, osiągalnym stał się człowiekiem.
3 5 3
2010-02-23T20:10:36+01:00
Chyba chodzi o to,że uniżenie Jezusa polega na tym,że zamiast być taki jak Bóg niezwyciężony,waleczny itd. to przyjął postać sługi,by stać się takim jak my,zwykłymi ludźmi.
2 3 2