Odpowiedzi

2010-02-23T20:32:20+01:00
Proponuję przemyć go etanolem i dobrze wysuszyć. Poza tym dichromian się nie podgrzewa tylko podpala "żywym ogniem".
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:34:59+01:00
Sprawa nie jest prosta, przeterminowany moze oznaczac wiele mozliwosci jak byl czesto otwierany to mogly zajsc rózne procesy: rozkladu amonu, uwodnienia, w tym celu musisz poddac ja analizie, z opisu moze wynikac ze sól ulegla uwonieniu, ale tez jest mozliwosc ze charakter utleniajacu chromianu mógl dprowadzic do reakcji amoniaku zawartym w soli porzez zanieczyszczenia jakie sie dostaly do niego moglo dojsc do hydrolizy i reakcji katalitycznych.
trzeba przekrystalizowac czyli rozpuscic ponownie odsaczyc pozostalosci jezeli sa takowe, ale spraw czy nie sa obecne tez zredukowane jony chromiany Cr3+ wtedy usuwasz je stracajac je w postaci nerozpuszczalnych soli Cr3+ a pozostaly roztwór nasycasz NH3 albo woda amoniokalna i odstawiasz do krystalizacji.
teoretycznie niepowinno byc problemów ale nie ma sie 100% pewnosci co do wysokiej czystosci zwiazku.