Pierwotne uzwojenie transformatora zawiera 1000 zwojów, a wtórne 10000 zwojów. Do uzwojenia pierwotnego dołączono prąd o natężeniu 100A. Jakie napięcie i natężenie prądu panuje w uzwojeniu wtórnym, jeżeli na końcach uzwojenia pierwotnego napięcie wynosi 5000V?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:13:20+01:00
Już to kiedyś robiłam jak miałam konto camilien ; dd

dane:
z1=1000 zwojów
z2=10000zwojów
I1=100A
U1=5000V
I2,U2-?
z1/z2=U1/U2=I2/I1
U2=U1*z2/z1=5000V*10000/1000=50000V
I2=I1*z1/z2=100A*1000/10000=10A
5 5 5
2010-02-23T20:25:25+01:00
Witaj
dane n1=1000, n2=10000, J1=100A, U1=5000V,
szukane U2, J2
n2/n1 = U2/U1
U2 = n2*U1/n1 = 10000*5000V/1000 = 50 000V

bez strat moc P1 = P2
U1*I1 = U2*I2
I2 = U1*I1/U2 = 5000V*100A/50000V = 10A

.......................pozdrawiam
2 5 2