Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:26:06+01:00
Metale; jest to grupa pierwiastków, wykazujace cechy metaliczne, czyli sa kowalne, kolor maja stalowy z odcieniem szarym, bialym, oraz zóltym Au, Cu, Hg
reaguja z kwasami wypierajac wodór, dobrze przewodza cieplo i elektrycznosc. maja wysokie temperatury topnienia i wrzenia, tlenki maja charakter bardziej zasadowy.
niemetale: nie wykazują żadnych właściwości metalicznych,maja nizsze temperatury topnienia i wrzenia [oprócz C], sa na ogól izolatorami tlenki maja bardziej charakter kwasowy i czesc maja stan skupienia gazowy oraz cieczy, w odróznieniu do metali
6 3 6
2010-02-23T20:26:38+01:00
Metale - pierwiastki chemiczne charakteryzujące się obecnością w sieci krystalicznej elektronów swobodnych.
własności: tworzenie połyskliwej, gładkiej powierzchni w stanie stałym , ciągliwość i kowalność, dobre przewodnictwo cieplne, szybkie wypromieniowywanie ciepła, bardzo dobre przewodnictwo elektryczne , skłonność do tworzenia związków chemicznych o właściwościach raczej zasadowych i nukleofilowych niż kwasowych i elektrofilowych, stały stan skupienia i z reguły dość wysoka temperatura topnienia, bezwonność.

Niemetale - pierwiastki chemiczne, których cech jednoznacznie nie idzie określić, gdyż są bardzo zróżnicowane.
9 2 9
2010-02-23T20:26:43+01:00
Podam ci cechy, ok?
Cechy metali: metaliczny połysk, przewodzą ciepło i prąd, nie mają smaku i zapachy, ulegają korozji.
Cechy niemetali: mają różne kolory/ nie mają określonego koloru, niektóre mają zapach i smak.
mam nadzieję że pomogłam choć troszkę :)
10 4 10