Odpowiedzi

2010-02-23T20:18:08+01:00
Psześcianu = a do 3

Odp: Krawędzie mają długość 3cm

xD
1 1 1
2010-02-23T20:18:58+01:00
A- bok sześcianu
V=a³
V=27
a= ³√27
a=3
3*12=36
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:20:21+01:00
1. Oblicz łączną długość krawędzi sześcianu o objętości 27 cm
( sześciennych)

Wzór na objętość sześcianu:
V=a do sześcianu
czyli V= a*a*a
Masz podaną objętość, więć żeby obliczyć krawędź należy obliczyć trzeci pierwiastek z liczby 27. Tą liczbą jest liczba 3, bo
3*3*3=9*3=27

Krawędź sześcianu wynosi 3 cm
Teraz liczysz ile krawędzi ma sześcian:
2 podstawy po cztery to jest 8
ściany boczne -->4 krawędzie
Razem sześcian ma 12 krawędzi
Liczymy długość
12*3= 36cm
Długość wszystkich krwędzi w tym szęscianie wynosi 36 cm
2 5 2