Zad 1 .
Oblicz pole powierzchni sześcianu o krawędzi długości :
a) 7 cm
b ) 2,5 dm
c ) 4,2 m
d) 11 cm 8 mm .
zad 2 .Oblicz pole powierzchni prostopadłośćianu o wymiarach :
a ) 6 cm x 5 cm x 8 cm
b ) 6,5 dm x 4 dm x 10 dm
c) 2 i 1/2 cm x 8 cm x 6 cm
d ) 2 dm x 58 cm x 45 mm

dam naaj ! z góry dzięki ; **
XD . pilne !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:25:29+01:00
Zad 1.
a) Pc= 6 * a²
pc= 6 * 7 ²
Pc=6 * 49
Pc=294 cm ²

b) Pc= 6 * 2,5 ²
Pc=6*6,25
Pc=37,5 ²

c) Pc=6 *4,2 m ²
Pc= 6 *17,64
Pc=105,84 ²

d)Pc= 6 * 11,8 cm ²
Pc=6*139,24
Pc=835,44 cm ²



zad.2.
a) Pp= 2 (ab + bc + ac)
Pp= 2 (6*5 + 5*8 + 6*8)
Pp= 2 * (30 + 40 + 48)
Pp=2 * 118
Pp=236 cm ²

i TAK KAŻDY WYMIAR PODSTAWIAJ DO WZORU : Pp= 2 (ab + bc + ac)
2 1 2
2010-02-23T20:34:20+01:00
Główny wzór 6* a2
a) 6*49=294cm
b)6*6,25=37,5 dm
c)6*17.64=105,84m
d)6*139.24=835,44cm
1 1 1
2010-02-23T20:34:34+01:00
Zad2
a)
Pc=2ab+2bc+2ac
Pc=2×6cm×5cm+2×5cm×8cm+2×6cm×8cm
Pc=60cm²+80cm²+96cm²
Pc=236cm²
b)
Pc=2ab+2bc+2ac
Pc=2×6,5dm×4dm+2×4dm×10dm+2×6,5dm×10dm
Pc=52dm²+80dm²+130dm²
Pc=262dm²
c)
Pc=2ab+2bc+2ac
Pc=2×2,5cm×8cm+2×8cm×6cm+2×2,5cm×6cm
Pc=40cm²+96cm²+15cm²
Pc=151cm²
d)
Pc=2ab+2bc+2ac
Pc=2×20cm×58cm+2×58cm×4,5cm+2×20cm×4,5cm
Pc=2320cm²+522cm²+180cm²
Pc=3022cm²
1 1 1