Zadanie 1.
Stare wydanie książki śz.Jeleńskiego ,,Lilavati " , z zagadkami matematycznymi i bardzo ciekawaymi zadaniami , kosztowało 7 zł , a nowe - 21,70 zł. O ile procent wzrosła cena tej książki ?

zadanie 2.
Bogdan wlał do akwarium 6,5 wody i wypełnił je w 13 %. Jaka jest pojemność tego akwarium ?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T20:18:10+01:00
(21,70zl/7zl)*100%=310%


13%*x=6,5l
x=6,5l/13%
x=6,5l/0,13
x=50l
1 5 1
2010-02-23T20:19:04+01:00
1)
21.7\7*100%=310%

2)
6.5-13%
x-100%
x=50 litrow
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:20:06+01:00
Zad. 1
21.70-7=14.7zł
14.7\7*100%=210%


zad. 2
6,5 l / 13 % = x / 100 %
13x = 650 /:13
x = 50 litrów

Pojemność tego akwarium to 50 litrów .
1 5 1