Odpowiedzi

2010-02-23T20:25:01+01:00
1)
48/4= 12 cm
P = (12cm)²= 144 cm²

2) √169cm² = 13cm
obwod = 13cm *4 = 52cm
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:25:58+01:00
1. Obwod kwadratu jest rowny 48 cm. Oblicz jego pole.
Obw= 48:4=12
a=12
P=a²
P=144 cm kwadratowych

2. Pole kwadratu wynosi 169cm².Oblicz jego obwód.
P=169 cm²
a= pierwiastek z 169
a=13 cm

Obw= 4*a
obw= 4*13=52
9 4 9
2010-02-23T20:28:56+01:00
1.ob=4a
48=4a
4a=48/4
a=12

pole:
a*a
12*12=144

2.P=a*a
169=a*a
a=13
ponieważ wyciągnęliśmy pierwiastek ze 169.

4a
4*13=52
2 5 2