I ile procent zmniejszy się pole kwadratu jezeli długość każdego jego boku zmniejszamy o 10%?

a:o 81%
b:o 9%
c:o 19%
d:o 10%



Obwód rombu wynosi 30cm. Długość jednej przekątnej stanowi ¾ długości drugiej a suma ich długości jest równa 21 cm. Wysokość rombu wynosi

a:14,4cm
b:36mm
c:0,72dm
d:0.036m



Długość krótszego boku równoległoboku jest równa krótszej przekątnej tego równoległoboku.Kąt miedzy tą przekątną a krótszym bokiem równoległoboku jest prosty.Miara kata ostrego równoległoboku wynosi:

a:30°
b:45°
c:60°
d:75°

;))Proszę o szybka odpowiedz ;):*:*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:52:45+01:00
1)

skoro bok zmniejszamy o 10%,czyli wynosi on 0.9,czyli pole =0.9*0.9=0.81,czyli pole zmniejszy sie o 1-0.81=0.19

2)

przekatna=x,wiec:

3/4x+x=21
1 i 3/4x=21
7/4x=21
x=12 a druga 3/4*12=9cm

w rombie przekatne przecinaja sie pod katem prostym i na polowe wiec z pitag:

4,5²+6²=a²
20.25+36=a²
a²=56.25
a=7.5

Pole rombu to iloczyn przekatnych/2

wiec:

12*9/2=108/2=54
Wysokosc mozemy wyliczyc ze wzoru na pole rombu=a*h,gdzie a-podstawa

Pole wyliczylismy z iloczynu polowy przekatncyh,wiec:

54=7.5*h
h=7.2cm

10cm=1dm
7.2cm-x

wiec x=7.2/10
x=0.72dm


3)
skoro przekatna jest rowna krotszemu bokowi i tworzy kat prosty to powstaje trojkat rownoramienny abd przy oznaczeniu rownolegloboku oznaczajc od dolnej podstawy abcd(idac od lewej dolnej przez prawa gorna)

skoro rownoramienny a przy wierzcholku d jest kat prosty to katy przy podstawie musza byc rowne,wiec

180-90=2α
90=2α
α=45 stopni to kat przy wierzcholku a-ostry
2010-02-23T21:09:37+01:00
O 19%


wysokość wynosi 0,72


45 stopni