Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:31:58+01:00
Siła ciężkości :
Fc=m*g
m=Fc/g

Gęstości :
G=m/V
V=m/g
V=objętość

Ciśnienie:
P=Fn/s
Fn-nacisk
hydrostatyczne
P=q*g*h
q-gęstośąć cieczy

Siła wyporuu :

Fw=Pc*g*Vc
Fw-siła wyporu
PC-gęstość cieczy
Vc-objętość wypartej cieczy

Ruch jednostajny
v=s/t

Ruch jednostajnie zmienny
V1=V2-at
V2=V1+at
a=V1-V2/T
s=a*t2/2
a= 2s/t2
t= 2s/a
V= 2sg

Pęd ciała
p= mv

praca:
W= Fs

moc:
P= W/t
ruch jednostajny: P= Fv

energia potencjalna:
Ep= mgh

energia kinetyczna:
Ek= mv2/2

Przyspieszenie:
a=v/t

I zasada termodynamiki:
ΔEw= w+Q

Prędkość średnia:
Vśr=Sc/t

Siła:
F=am

Ciepło właściwe:
C=Q/mΔT
Q=cmΔt
ΔT=Q/cm

Bilans cieplny:
C1*m1*ΔT1=C2*m2*ΔT2
2 takie same substancje
m1*ΔT1=m2*ΔT2

Temperatura 2 takich samych substancji
Tk= m1*ΔT1+m2*ΔT2/m1+m2

nie wiem,czy o takie Ci chodziło,ale w zeszycie mam takie ;)
2010-02-23T20:32:36+01:00
Ruch jednostajny prostoliniowy
S=V(razy) T

Ruch jednostajny prostoliniowy przyśpieszony
V=A(razy)T
1 1 1