Odpowiedz na pytania :
1.Heros grecki, któremu Grecy przypisywali ustawienie igrzysk.
2.Budowla w której odbywały się ćwiczenia gimastyczne (w starożytności)
3.Utwór literacki przeznaczony do wystawienia na scenie.
4.Wytłumacz znaczenie słowa : ,,Agory"
5.Co to Kolania Grecka?
6.Co to Grecka Polis?
7.Co to Grecka demokracja?
8.Co to odyseja?

Liczę na waszą pomoc ;***

2

Odpowiedzi

2010-02-23T20:43:34+01:00
2. gimnazjony.
8. odyseja to jeden z utworów homer opowiadający o wędrówce odyseusza do rodzinnej itaki.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T21:07:17+01:00
1. Herakles - jemu przepisywano ustawienie igrzysk. ( Gdy Herakles wracał z Troi, spotkał swojego ojca Zeusa. Chciał on wypróbować siły syna i wziął go do walki. Herakles go pokonał i na pamiątkę ustanowił igrzyska olimpijskie.)

2.Gimnazjon. Hellenowie spędzali tam mnóstwo czasu, doskonaląc swoje umiejętności w różnych konkurencjach sportowych.

3. Dramat i komedia

4. Agora - w centrum stolicy polis znajdował się główny plac - agora-. Swoje interesy prowadzili tam greccy kupcy, a rzemieślnicy i rolnicy wystawiali towary na sprzedaż

5. Kolonia Grecka- długie wędrówki plemion greckich

6.Polis- historycy tłumaczą ten termin jako państwo - miasto. Było to bowiem niewielkie państwo obejmujące obszarem nie tylko miasto, lecz także okoliczne wsie i osady.

7. Demokracja- wprowadzoną ją w 6 w p.n.e. i określano jako rządy ludu

8. " Odyseja"- drugi poemat Homera. Opowiadały o dziejach Odyseusza, króla greckiej wyspy Itaki.