Odpowiedzi

2010-02-23T20:39:10+01:00
Proponuję stronę ;
http://www.tvn24.pl/
Tu znajdziesz wszystkie info. z tych dni. :)
1 5 1
2010-02-23T20:39:38+01:00
22 luty:
* 1255 - książę wrocławski Henryk III Biały nadał Oleśnicy prawa miejskie.
* 1734 - wojna o sukcesję polską: wojska rosyjskie rozpoczęły oblężenie Gdańska.
* 1760 - kardynał Antonio Eugenio Visconti został nuncjuszem apostolskim w Polsce.
* 1846 - powstanie krakowskie: utworzono Rząd Narodowy.
* 1900 - aresztowano Józefa Piłsudskiego i likwidacja drukarni Robotnika w konspiracyjnym lokalu w Łodzi.
* 1925 - został założony Polski Związek Hokeja na Lodzie.
* 1930 - został założony Polski Związek Krótkofalowców.
* 1931 - przebywająca w domu zakonnym w Płocku siostra Faustyna Kowalska miała pierwsze objawienie Chrystusa.
* 1944 - banda UPA dokonała w nocy z 22 na 23 lutego masakry 131 Polaków w Berezowicy Małej.
* 1946 - Polskie Stronnictwo Ludowe odrzuciło propozycję komunistów utworzenia przez wszystkie partie polityczne wspólnego bloku wyborczego.
* 1947 - Sejm uchwalił amnestię dla żołnierzy i działaczy antykomunistycznego podziemia.
* 1948 - dokonano oblotu samolotu szkolno-treningowego LWD Junak.
* 1954 - 21 górników zginęło w pożarze w KWK Dębieńsko w Czerwionce-Leszczynach.
* 1955 - rozpoczął się V Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina.
* 1960 - rozpoczął się VI Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina.
* 1965 - rozpoczął się VII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina.
* 1966 - premiera filmu Katastrofa.
* 1972 - 17 osób zginęło w wyniku eksplozji w Zakładach Ziemniaczanych w Luboniu.
* 1986 - premiera serialu Tulipan.
* 1990 - ukazał się pierwszy numer Gazety w Katowicach - regionalnego wydania Gazety Wyborczej, ukazującego się na terenie ówczesnego województwa katowickiego.
* 1993 - przedstawiciele pracodawców i związków zawodowych podpisali pakt o przedsiębiorstwie.

23 luty:
* 1280 – zwycięstwo rycerstwa polskiego nad wojskami rusko-tatarskimi w bitwie pod Goźlicami.
* 1539 – odbył się ślub Izabeli Jagiellonki z królem Węgier, Janem Zápolyą.
* 1831 – powstanie listopadowe: zwycięstwo powstańców w bitwie pod Nowogrodem.
* 1921 – powszechny strajk ekonomiczny kolejarzy węzła warszawskiego.
* 1943 – II wojna światowa: oddział Gwardii Ludowej opanował Głogów Małopolski.
* 1945 – skapitulował niemiecki garnizon w poznańskiej cytadeli. Dzień ten uznaje się za datę wyzwolenia miasta.
* 1965 – otwarto Ogród Botaniczny w Lublinie.
* 1990 – nowelizacja kodeksu karnego zniosła konfiskatę majątku.
* 1991 – Marian Krzaklewski został przewodniczącym NSZZ "Solidarność".
* 1998 – Polska ratyfikowała konkordat z Watykanem.
* 1999:
o premiera serialu Rodzina zastępcza.
o premier Jerzy Buzek podpisał akt ratyfikacyjny o wejściu Polski do NATO.
* 2000 – członkowie organizacji Naszość, w trakcie demonstracji przeciwko wojnie w Czeczenii dokonali sprofanowania rosyjskiej flagi na terenie Konsulatu Generalnego Federacji Rosyjskiej w Poznaniu.
* 2001 – ustanowiono Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T20:47:03+01:00
Świat :
Skandal związany z molestowaniem seksualnym uczniów w jezuickich szkołach w Niemczech stał się przyczyną konfliktu niemieckiego Kościoła katolickiego z resortem sprawiedliwości. Przewodniczący niemieckiego episkopatu zarzucił minister sprawiedliwości atakowanie Kościoła .

Ataku izraelskiego na irańskie instalacje atomowe nie można wykluczyć, co oznacza, że Ameryka musi być gotowa na wojnę z Iranem - ostrzega komentatorka "Washington Post" Anne Applebaum, żona Radosława Sikorskiego. Applebaum zaznacza w swoim felietonie, że konflikt jest według niej mało prawdopodobny, ale oczekuje że Biały Dom będzie na niego gotowy.

Polska :
Przedstawicielki zarządu Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych spotkają się wieczorem z minister zdrowia Ewą Kopacz. Od wyników spotkania ma zależeć ich decyzja, czy ogłoszą strajk - okaże się to w środę.

"Rzeczpospolita" ma obowiązek zamieścić sprostowania i odpowiedzi prasowe wiceprezesa Trybunału Stanu mec. Stanisława Rymara, który uznał za naruszenie dóbr osobistych tekst o jego rzekomym udziale w transakcjach klubu tenisowego - orzekł warszawski sąd
1 5 1