Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T20:39:52+01:00
Graniastosłup prawidłowy trójkątny = trójkąt równoboczny.

27:3=9

Pb=9*9*3
Pb=81*3
Pb=243cm²

Wszystkie krawędzie =9*9 = 81 cm.
(bo 9 wierzchołków)
2010-02-23T20:42:46+01:00
Suma krawedzi- 9*9=81
pole powierzchni bocznej - P= 9*9*3
P= 243 cm kwadratowe
2010-02-23T21:05:16+01:00
Krawedz podstawy 27cmm:3=9cm
dł. wszystkich krawędzi=9x9cm=81cm
pb=P1x3
P1=a²
a=9cm
p1=(9cm)²
p1=81 cm²
pb= 81 cm² x 3=243cm²