A) Podaj trzy liczby mniejsze od liczby 7,0(23) i większe od liczby 7, które mają rozwinięcia dziesiętne skończone.


b) Podaj trzy liczby większe od 9,37 i mniejsze od 9,371, które mają rozwinięcia dziesiętne nieskończone (zapisz te rozwinięcia w skróconej postaci).

3

Odpowiedzi

2009-10-17T11:48:34+02:00

7,0001 7,0002 7,00005

9,3701(1)
9,3701(2)
9,3701(3)
tych liczb jest mnóstwo
8 2 8
2009-10-17T11:50:34+02:00
A).
7,0002
7,000021
7,0000012
b).
9,37(022)
9,37(013)
9,37(099)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-17T11:52:07+02:00
A
Takich liczb spełniających warunki zadania jest nieskończenie wiele. Rozpisz liczbę 7,0(23).
czyli znajdują się w przedziale (7; 7,023232323232323232323...) nietrudno wskazać takie liczby: np. 7,0002009

jest kwota 702323 zł. Wypisz trzy kwoty większe od 700000 zł i mniejsze od 702323, wstaw przecinek za cyfrą 7 i gotowe.

b
9,370(1)
9,3701(4)
9,370(2)
o to chodzi?
cyfra w nawiasie to cyfra w okresie czyli nieskończona, która ciągle się powtarza
11 4 11