Odpowiedzi

2010-02-23T20:55:38+01:00
Dane:
ilość pracowników=x
pensja 1 pracownika=12000/x
szukane:
ilość pracowników=?
z warunków zadania
ilość pracowników-4=3 *większa pensja
(12000/x) *3=12000/(x-4)
36000/x=12000/(x-4)
z proporcji
36000(x-4)=12000x
36000x-144000=12000 x /-12000x +144000
24000x=144000 /:24000
x=6
odp:w firmie pracowało 6 pracowników.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T21:41:48+01:00
Y- zapłata jednego pracownika
12000/3 - 4y = 12000
4000 - 4y = 12000
4y = 12000 – 4000
4y = 8000 /÷4
Y = 2000
12000 ÷ 2000 = 6 pracowników
6 – 4 = 2 prac.
12000 ÷ 2 prac.=6000
12000 ÷ 6 prac. =2000
Odp. Było 6 pracowników
12000/3 - 4y jest równe 12000? Od kiedy...