Asi zerwał się naszyjnik. Trzecią część korali znalazła na podłodze, jedna czwarta w kieszeni, jedna piąta pod oparciem kanapy, a szósta część korali została na sznurku. Sześciu korali nie udało jej sięodnaleźć. Oblicz, ile korali zostało na sznurku??
Możecie mi pomóc??

2

Odpowiedzi

2010-02-23T20:53:10+01:00
X-liczba wszystkich korali
1\3x+1\4x+1\5x+1\6x+6=x
6=x-57\60x
6=1\20x
x=120

1\6*120=20 - ilosc korali na sznurku
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T21:00:07+01:00
X- liczba wszystkich korali
==57/60x- liczba korali

1/3x+1/4x+1/5x+1/6x+6=x
20/60x+15/60x+12/60x+10/60x+6=x
57/60x+6=x
x-57/60x=-6
-3/60x=-6 |*(-60/3)
x=120

1/6x=1/6*120=20

Odp: Na sznurku pozostało 20 korali.
2 5 2