Rozwiąż łamigłówkę . Każdy wyraz zaczyna się na rz. Litery w pogrubionych kratkach utworzą przysłówek, który często bywa zapisywany z błędem.

1-ten, kto reprezentuje kogoś lub coś i przemawia w czyimś imieniu
2-Imię żony Piasta Kołodzieja
3-roślina warzywna ma korzeń jadalny
4-dotyczy rzeczy,dotyczy istotnej sprawy
5.- roślina warzywna, ma gruby , okrągły korzeń jadalny, czarny albo biały .
6 - dotyczy rzeczy; dotyczy istotnej sprawy

Wszystkie wyrazy mają 8 liter.

Rozwiąż krzyżówkę .

Poziomo . 9 liter
6-niemający dróg
7-zaopatrzyc kogoś w coś niezbędnego , dostarczyc komuś czegoś teraz i w przyszłości
Pionowo . 7 liter
1-utrzymac się przy życiu, żyjąc przetrwac
2- zespół cech, objawów charakterystycznych dla jakiegoś zjawiska , faktu itp.
3-byc wyższym od kogoś lub czegoś , wznosic się ponad coś, przewyższac kogoś
4-zdarzenie wywołujące zgorszenie, oburzenie

Rozwiąż łamigłówkę . Po wpisaniu do poziomych kratek wyrazów o podanych znaczeniach - w kratkach pionowych znajdziesz ważne pouczenie.

1-Proste lub bardziej złożone urządzenie techniczne, np . młotek, piła , wiertarka , 9liter
2-zapuścic korzenie ( o roślinach ) 9liter
3-mający dużo otworów przepuszczający światło ; przeświecający .7 liter
4-ten kto jest przy kimś obecny,kto przebywa z kimś 9liter
5-poczuc żal z jakiegoś powodu;okazac komuś żal, współczucie 9liter
6-duża siła fizyczna , odpornośc. 7 liter
7-nabierac gorzkiego smaku ; stawac się zgorzkniałym 9liter
8-przystosowanie czegoś do innego użytku,przeróbka,np.powieści na utwór sceniczny. 9liter

Kto wykona najwięcej daję naj ..

2

Odpowiedzi

2010-02-23T21:02:00+01:00
1. rzecznik
2. rzepicha
3.rzodkiew
4.
5. rzepa
6.



2 (o roślinach) ukorzenić
7. gorzknieć
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T21:48:30+01:00
Łamigłówka
1-rzecznik
2-Rzepicha
3-rzodkiewka
4-rzecz
5-rzepa
6-rzecz (4 i 6 takie samo?)

krzyżówka
6- bezdrożny
7 - Wyposażać
1 - Przeżyć
2 - Syndrom
3 - Górować
4 - Skandal

łamigłówka 2
1-wkrętarka
2-ukorzenić
3-ażurowy
4-przyjaciel
5-pocieszyć
6-zdrowie
7-gorzknieć
8-adaptacja
40 1 40