Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T22:34:13+01:00
(2a+1)(2a-1)+1/2(jedna druga)(a-3)do kwadratu +1/2(7-5a)-pierwiastek 20 i jedna czwarta.
= 4a²-1+1/2(a²-6a()+7/2-5/2a-√81/4=4a²+1+1/2a²-3a+9/2+7/2-5/2a-9/2=
9/2a²-11/2a+7-9/2=9/2*1/4-11/2*1/2+7-9/2=9/8-11/4+7-9/2=9-22+56-36/8=7/8
2010-02-23T22:36:18+01:00
(2a+1)(2a-1)+1/2(jedna druga)(a-3)do kwadratu +1/2(7-5a)-pierwiastek 20 i jedna czwarta=4a²-1+1/2*(a²-6a+9)+7/2-5/2a-9/2=4a²-1+1/2a²-3a+9/2+7/2-5/2a-9/2=4 1/2a²-11/2a+5/2

4 1/2a²-11/2a+5/2=9/2*1/2²-11/2*1/2+5/2=9/2*1/4-11/4+5/2=9/8-11/4+5/2=9/8-22/8+20/8=7/8