Alecest, kolega Mikołaja dostał 20 franków kieszonkowego i od razu pół franka zgubił.Za 1/3 pieniędzy które mu zostały kupił sobie kilka batoników a za 2/5 maślane ciasteczka.Resztę wydal na cztery ciastka z kremem.Ile kosztowalo ciastko z kr. 2 zadanie w skarbonce jest 11 złotówek 7 dwuzłotówek 24 pięćdziesieciogroszówki 16 dwudziestogroszówek i 28 pięciogroszówek ile pieniedzy jest w skarbonce obliczenia prosze do oby dwoch

3

Odpowiedzi

2009-10-17T12:06:37+02:00
1.
20-0,5=19,5
1/3*19,5=6,5
2/5*19,5=7,8
19,5-6,5-7,8=13-5,2=7,8
7,8/4=1,95
Odp.: Ciastko z kremem kosztowało 1,95 franka.


2.
11zł+7*2zł+24*0,50zł+16*0,20zł+28*0,05=11zł+14zł+12zł+3,20zł+1,40zł=41,60zł
Odp.: W skarbonce jest 41,60zł.
2009-10-17T12:07:53+02:00
Sory ale mam tylko jedna odpowiedz do 2........11+14+12+3.20+1.40=41.60 tyle jest w skarbonce
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-17T12:12:51+02:00
Na początku miał 20 franków
Zgubił 0,5 franka czyli zostało mu 19,5
za 1/3 batoników zapłacił :
19,5 * 1/3 = 19,5/3 = 6,5 (tyle zapłacił za batoniki)
za 2/5 Maślanych ciasteczek zapłacił:
19/5 * 2/5 = 39/5 = 7,8
A więc zostało mu :
19,5 - 6,5 - 7,8 = 5,2
Resztę wydał na 4 Ciastka z kremem czyli:
5,2 : 4 = 1,30 - Tyle kosztuje 1 ciastko z kremem.
zad 2.
11-1zl=11zl
7-2zl=14zl.
16-0,20gr=3,2zl.
24--0,50gr.=12zl.
28 -0,05gr.=1,40zl
11+14+3,2+14+1,20=41,60zl.
odp. W skarbonce jest 41,60zl.