Odpowiedzi

2010-02-23T21:10:05+01:00
FW=ma T=fmgcosα T=fmg T=fFn Fs=mgsinα FN=mgcosα Fg=mg a=f/m
Ek=mv2/2 Ep=mgh
no i chyba tyle
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T21:14:58+01:00
II zasada dynamiki wzór na przyśpieszenie:
a=F/m
III zasada dynamiki :
Pęd iloczyn masy i prędkości
p=m x v
Wzór na prędkość w ruchu jednostajnym prostoliniowym
v-s/t
Wzór na drogę w ruchu jednostajnie przyśpieszonym
S=at2/2
na przyśpieszenie:
a=v/t
na prędkość:
v=at
Ruch po okręgu:
Droga-- s=2πr
Prędkość--- v= 2πr/T
T-czas okrążenia ciała
Wspólczynnik tarcia:
f=T/N
T-siła tarcia w niutonach
N-siłą dociskająca
Siła tarcia:

T=f x N

Pozdrawiam Artur:)