Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T21:29:47+01:00
Tutaj trzeba zastosować zasadę zachowania pędu czyli
m1 x v1=m2 x v2
i teraz podstawaimy:
220kg x v1=60kg x 7m/s
v1=60kg x 7m/s : 220 kg
420 kg x m/s : 220 kg
v1=1,90 m/s

Odp:Łódka z chłopcem będzię się poruszać z prędkością 1,9 m/s

Pozdrawiam Artur:)
2 4 2
2010-02-23T21:38:28+01:00
Przed wskoczeniem chłopca:
pęd łódki=0
pęd chłopca=m*v=60*7=420

po wskoczeniu chłopca:
pęd=280*v łódki
420=280*V łódki /:280
V łódki=420:280=1,5m/s

Odp.: Łódka z chłopcem zacznie poruszać się z prędkością 1,5m/s.
2 4 2
2010-02-23T21:43:16+01:00
Moim zdaniem w najprostszy sposób :

Dane:

v1 - 0 m/s
v2 - 7 m/s

m1 - 220kg
m2 - 60kg

u - predkosc obu ciał

Wzór:
m1v1+m2v2 = (m1+m2)u

Rozwiązanie:

m1v1+m2v2 = (m1+m2)u / :(m1+m2)
m1v1+m2v2/(m1+m2) = u
220x0+60x7/220+60 = u
420/280 = 1,5(u)
u = 1,5 m/s

@@
Edit v2 :

Błąd owned xD

@ UP

Poprawnie.
1 3 1