Rowerzysta przejechał drogę 30km w czasie 1,5 godz. W jakim czasie przejedzie tę drogę, gdy jego prędkość wzrośnie o 5 km/h?


B.łagam pomóżcie mam to na jutro i nie wiem jak zrobić plisss daje naj i spamy więc bez sensu nie piszcie!!!! ale pomocy ;P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T21:17:26+01:00
Dane:
s - droga = 30 km
t - czas = 1,5 h
v1 - przyrost prędkości = 5 km/h
szukane:
v - prędkość kolarza
t1 - czas jazdy po zwiększeniu prędkości
v = s/t = 30/1,5 = 20 km/h
v1 = 20 + 5 = 25 km/h
t1 = s/v1 = 30/25 = 1,2 h
odp
przejedzie w ciągu 1,2 h
1 5 1
2010-02-23T21:21:39+01:00
V=s/t
s-30km
t-1.5h
V=30/1.5
V=20km/h
V=20km/h +5km/h
V=25km/h
V=s/t /*t
V*t=s/:V
t=s/v
t=30km/25km/h
t=1.2h
Odp. Rowerzysta przejedzie tę samą drogę w czasie 1h 20min.
1 5 1