Wybieg dla psa ma kształt prostokąta , którego długość ma 14m, a szerokość jest o połowę krótsza .Właściciel psa chciał ogrodzić wybieg i stwierdził , że wystarczy mu siatki na 3/5 ogrodzenia. Ile metrów siatki zabrakło na ogrodzenie wybiegu?????????????

jak mam zrobić obliczenie?????

2

Odpowiedzi

2010-02-23T21:27:51+01:00
Obw= 2razy 14 + 2 razy 7 =
28 +14 =42 m

3 3 razy 42
- z 42 = ----------- = 25,2 m
5 5


42 - 25,2 = 16,8 m

Odp. Zabrakło 16,8 m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T21:31:11+01:00
A=14
b=14/2=7
O=2a+2b
O=2*14+2*7=42
3/5*42=25.2 to jest czesc ogrodzona
42-25.2=16.8 czesc nieogrodzona
Odp: Zabraklo 16.8 metra na ogrodzenie wybiegu.
1 5 1