1. Suma dwóch liczb jest równa 1136. Druga z nich jest trzy razy mniejsza niż pierwsza. Jakie to liczby?

2. Różnica dwóch liczb równa się 96. Jedna z nich jest cztery razy większa od drugiej. Jakie to liczby?

Proszę o równania, sprawdzenie i odpowiedź.
Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

2010-02-23T21:33:50+01:00
1
3x+x=1136
4x=1136
x=284

2


4x-x=96
3x=96
x=32
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T21:35:44+01:00
X + y = 1136
x = 3y
podstawiamy:
3y + y = 1136
4y = 1136 /:4
y = 284
podstawiamy uzyskany wynik do równania: x = 3y
x = 3 * 284
x = 852
Odpowiedź: Są to liczby 852 i 284
Sprawdzenie:
x + y = 1136 czyli po podstawieniu 852+284=1136


Drugie zadanie:
x-y=96
x=4y
podstawiamy zatem:
4y-y = 96
3y = 96 /:3
y = 32
podstawiamy ten wynik do drugiego równania: x=4y czyli będzie:
x = 4 * 32
x = 128
Odpowiedzią są liczby 128 i 32
sprawdzenie: 128-32 = 96
1 5 1