Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T21:44:05+01:00
Nazwa pochodzi od czarnych orłów w godle każdego z tych państw.Był to tajny układ zawarty najpierw pomiędzy Austrią i Rosją a 13 XII 1732 roku dołączyły do niego Prusy. Dotyczył on sukcesji tronu w Polsce w razie śmierci Augusta II. Traktat ten był manewrem dyplomatycznym Rosji i Austrii mającym na celu odciągnięcie Prus od powstającego sojuszu sasko-francuskiego. Na mocy tego traktatu Rosja, Austria i Prusy zobowiązały się wzajemnie, że po śmierci króla Augusta II nie poprą, podczas wolnej elekcji, przedstawiciela dynastii Wettinów - Fryderyka Augusta ani francuskiego kandydata Stanisława Leszczyńskiego, lecz wysuną swojego kandydata portugalskiego infanta Emanuela Braganca.
2010-02-23T21:44:54+01:00
Traktat "trzech czarnych orłów" to układ z 13 IX 1732 roku podpisany między Rosją,Austrią i Prusami,a dotyczył on następstwa tronu po śmierci Augusta II,wykluczał on objęcie tronu przez Stanisława Leszczyńskiego i syna AugustaII.Przewidywał zbrojną interwencję mosarstw sąsiednich w razie oporu Polaków.