2. Podaną prędkość wyraź w m/s - m na s
a) samochód 60 km/h
b) najszybsze ryby 129,6 km/h
c) samolot concorde 2340 km/h
d) spadochroniarz 21,6 km/h
e) gepard 104, 4 k,/h
f) jaskółka 108 km/h
3. Biegnący słoń porusza się w prędkością 43,2 km/h. Marion Jones w biegu na 100m na olimpiadzie w Sydney uzyskała prędkość 9 13/43 - (to ułamek) m/s
a) Kto jest szybszy i o ile szybszy: słoń czy Marion Jones
b) W jakim czasie Marion Jones przebiegła 100m?

Zadanie którego nie musicie robić:
1. Podaną prędkość wyraź w km/h
a) kłus konia 2 m/s
b) cwał konia 7 m/s
c) najszybszy koń 20 m/s
d) strzała z łuku 50 m/s
e) najszybszy dwupłatowiec 144 m/s
f) piechur 1,3 m/s

Wszystkim którzy mi udzielą odpowiedzi na dwa pierwsze zadania dostaną wszystkie gwiazdki zapełnione, a ten kto pierwszy zrobi zadanie którego nie musicie robić, dostanie wszystkie zapełnione gwiazdki i najlepszą odpowiedź ;)
Zadanie na jutro - środę 24lutego 2010 :D

3

Odpowiedzi

2010-02-23T21:50:49+01:00
2. Podaną prędkość wyraź w m/s
a) 16.67 m/s
b) 36 m/s
c) 650 m/s
d) 6 m/s
e) 29 m/s
f) 30 m/s - cos szybka ta jaskolka xD

1. Podaną prędkość wyraź w km/h
a) 7.2 km/h
b) 25.2 km/h
c) 72 km/h
d) 180 km/h
e) 518.4 km/h
f) 4.68 km/h

Trzeciego nie mam niestety czasu zrobic bo juz pozno ;) Ale mam nadzieje ze pomoglem..
3 3 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T21:51:43+01:00
2. Podaną prędkość wyraź w m/s - m na s
a) 16.6 m/s
b) 36 m/s
c) 650 m/s
d) 6 m/s
e) 29 m/s
f) 30 m/s
ZAD 3 NIE UMIEĆ :D
1. Podaną prędkość wyraź w km/h
a) 7.2 km/h
b) 25.2 km/h
c) 72 km/h
d) 180 km/h
e) 518.4 km/h
f) 4.68 km/h
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T22:00:21+01:00
Km/h=3,6*m/s
a) samochód 60 km/h÷3,6≈16,7 m/s
b) najszybsze ryby 129,6 km/h÷3,6=36 m/s
c) samolot concorde 2340 km/h÷3,6=650 m/s
d) spadochroniarz 21,6 km/h÷3,6=6 m/s
e) gepard 104, 4 km/h÷3,6=29 m/s
f) jaskółka 108 km/h÷3,6=30 m/s

43,2 km/h÷3,6=12 m/s
12 m/s-9 13/43 m/s=2 30/43 m/s
słoń jest szybszy od Marion Jones o 2 30/43 m/s

9 13/43 m - 1s
100m - x
x*9 13/43=100
x=100÷9 13/43
x=100÷400/43
x=100*43/400
x=10,75 s

2

a) kłus konia 2 m/s 7,2
b) cwał konia 7 m/s 7,36
c) najszybszy koń 20 m/s 72
d) strzała z łuku 50 m/s 180
e) najszybszy dwupłatowiec 144 m/s 518,4
f) piechur 1,3 m/s 4,68

3 4 3