A)Kupiono 24 bilety do kina,bilety normalne były po 16 zł,a ulgowe po 11zł zł.Łącznie zapłacono 289 zł.O ile więcej kupiono biletów ulgowych niż biletów normalnych?

b)Pieszy porusza się z prędkością 1.5m/s.W jakim czasie,poruszający się tą samą prędkością,pokona drogę 27km?

3

Odpowiedzi

2010-02-23T21:54:30+01:00
A)x+y=24
16x+11y=289

gdzie x- bilety normalne
y- bilety ulgowe

x=24-y
16(24-y)+11y=289

384-16y+11y=289
5y=95
y=19

x=24-19=5

były 4 bilety normalne i 19 biletów ulgowych

b) V=1,5m/s
t=?
s=27km=27000m

z ta sama prędkościa czyli ruch jednostajny prostoliniowy

V=s/t
przekształcamy wzór
t=s/V
t=27000m / 1,5m/s = 18000s = 300min = 5h

2010-02-23T21:59:11+01:00
A)
x-ilość ulgowych
y- normalnych

x+y=24
11x+16y=289

-11x-11y=-264 I
11x+16y=289 I +
____________
= 5y= 25
y=5
x+y=24

x+5=24
x=24-5

x=19
y=5
5-ulgowe
19-normalne

b)WZÓR
V=s/t
przekształcamy wzór
t=s/V

V1-prędkość pieszego
S- droga jaką musi pokonać
V1-1.5m/s
S-27km-27000m
27000/1,5=18000s
18000s=300min=5h
odp 5 godzin


ps.nai jestem pewien co do symboli


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T22:09:54+01:00
A)
x-bilety normalne
y-bilety ulgowe
x+y=24
x=24-y

16x+11y=289
16*(24-y)+11y=289
384-16y+11y=289
-5y=289-384
-5y=-95/:(-5)
y=19

x+y=24
x+19=24
x=24-19
x=5
odp.kupiono 5 biletów normalnych i 11 ulgowych

b)
t-czas
s-droga-27km-27 000m
V-prędkość-1,5m/s
t=s/V
t=27 000m/1,5m/s
t=18 000s=300min=5h
odp.poruszający się pokona drogę 27 km w 5h
2 4 2