Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T22:05:58+01:00

x-20%x=80%x

80%x*y=100%x

y=100%x:80%x

y=125%

125%-100%=25%


Odp. Należy podwyższyć cenę tego towaru o 25%.

miałam to na lekcjii:)
3 4 3
2010-02-23T22:10:41+01:00
Witaj
a=cena towaru przed zmianami
0,8a=cena towaru po obniżce o 20% bo a - 0,2a = 0,8a
aby powrócić do ceny pierwotnej trzeba dołożyć 0,2a, co względem aktualne ceny 0,8a stanowi 0,2a*100%/0,8a = 25%

.....................pozdrawiam