Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T22:06:31+01:00
Ojciec ma obecnie 40 lat a syn 10 lat. ile lat musi upłynąć aby ojciec był trzy razy starszy od syna?za ile lat ojciec będzie dwa razy starszy od syna?

x - lata

40 + x = 3×(10 + x)
40 + x = 30 + 3x
2x = 10 /:2
x = 5

Odp: Aby ojciec był trzy razy starszy od syna musi upłynąć 5 lat

40 + x = 2×(10 + x)
40 + x = 20 + 2x
x = 20

Odp: Ojciec będzie dwa razy straszy od syna za 20 lat.

Mam nadzieje że pomogłam ;)
5 4 5
2010-02-23T22:10:26+01:00
X-ilosc lat ktora musi uplynac
40+x=2*(x+10)
40+x=2x+20
x=20 - dwa razy starszy

40+x=3(x+10)
2x=10
x=5- trzy razy starszy
3 2 3
2010-02-23T22:10:28+01:00
X - lata za ile ojciec bedzie dwa razy starszy

40 + x = 3×(10 + x)
40 + x = 30 + 3x
2x = 10 /:2
x = 5
Aby ojciec był trzy razy starszy od syna musi upłynąć 5 lat
40 + x = 2×(10 + x)
40 + x = 20 + 2x
x = 20

Odp: Ojciec będzie dwa razy straszy od syna za 20 lat.
2 3 2