Odpowiedzi

2010-02-23T22:20:13+01:00
Do licznika ułamka ⁴/²⁵ dodajemy tyle samo razy liczbe 9 , co do mianownika liczbe 2 . Ile razy trzeba dodać te liczby , aby z tego ułamka otrzymać jedność ???

4+9+9+9=31
25+2+2+2=31

3 razy dodajemy te liczby
31/31=1
2 3 2
2010-02-23T22:21:41+01:00
To tak masz 4/25, 13/27, 22/29, 31/31 czyli 1.
Odpowiedz to 3.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T22:28:21+01:00
(4+9x)/(25+2x)=1 mnożymy obie strony przez mianownik
(4+9x/(25+2x)=1 /×(25+2x) i otrzymujemy
4+9x=25+2x przenosimy x na jedną stronę
9x-2x=25-4
7x=21 dzielimy obie strony przez 7
7x=21 /÷7
x=3
odp.te liczby trzeba dodać 3 razy żeby otrzymać jedność.
7 4 7