Odpowiedzi

2010-02-23T22:33:52+01:00
Względność ruchu oznacza, że pojęcie ruchu zależy od układu odniesienia lub mówiąc inaczej od położenia obserwatora w stosunku di poruszającego się obiektu.
Jeżeli np. obserwujemy obracającą się karuzelę to osoby będące na niej są w stosunku do nas w ruchu. Ale jeżeli sami jesteśmy na tej karuzeli, to te osoby są w stosunku do nas w spoczynku. Albo w wyścigach Formuły 1. Dla obserwatora na trybunach Kubica "pędzi" z prędkością 300 km/h. Ale dla innego kierowcy prędkość Kubicy to np. 20 km/h.
Pozdrawiam!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T22:39:36+01:00
Przykładem może być pasażer w pociągu. Względem innych pasażerów, swojej wliazki, bądź choćby samego pociągu pozostaje w spoczynku, natomiast porusza się względm mijąjących drzew, wszystkiego co znajduje się za oknem i pozostaje dlaeko w tyle :p

idąc na spacer idziemy względem drzew, ludzi w miarę upływu czasu;
- jadąc samochodem jedziemy względem drzew, ludzi, słupów, znaków w miarę upływu czasu;
-jadąc na deskorolce jedziemy względem drzew, ludzi w miarę upływu czasu;.
-jadąc na rolkach jedziemy względem drzew, ludzi w miarę upływu czasu;