Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T12:42:40+02:00
Promieniowanie UV-A uszkadza włókna kolagenowe w skórze, co przyspiesza procesy starzenia

Długoletnia ekspozycja na duże dawki promieniowania UV-A może powodować zaćmę (tzw. zaćma fotochemiczna), czyli zmętnienie soczewki

Najbardziej energetyczne UV-C jest najbardziej niebezpieczne dla ludzkiego organizmu. Może powodować zapalenie rogówki oka. Długa ekspozycja na działanie UV-C ma związek ze zwiększoną częstością występowania nowotworu złośliwego skóry - czerniaka, a także częstszych, choć mniej agresywnych guzów jak rak płaskonabłonkowy i podstawnokomórkowy . Promieniowanie prowadzi do uszkodzenia łańcuchów DNA.

U osób bez szczególnych predyspozycji promieniowanie UV zwiększa ryzyko rozwoju nowotworów skóry.
22 4 22
2009-10-17T13:25:54+02:00
- pieczenie i łzawienie oczu
- silne bóle głowy
- wypadanie włosów
- bezplodnosc
- człowiek staje się bardziej drażliwy
- człowiek popada w nerwicę
- wysuszona skóra
- oczopląs
- zaburzenia ośrodka równowagi
- nieregularna praca serca tzw. arytmia
22 4 22