Równania stopnia 1 z jedna niewiadomą...
rozwiąąż równanie i sprawdź czy otrzymana liczba spełnia to równanie.

a) 2x - 3 = 5 + x

b) 6x + 7 = 6 (x + 7)

c) 3/5x( to ułamek jest ;) + 1 = 2

prosze o jak najszybszą i dobrą odpowiedź

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T22:56:12+01:00
Rozwiąż równanie i sprawdź czy otrzymana liczba spełnia to równanie.

a) 2x - 3 = 5 + x
2x-x=5+3
x=8
spr.
2*8-3=5+8
16-3=13
13=13

b) 6x + 7 = 6 (x + 7)
6x+7=6x+32
6x-6x=32-7
0=25
równanie nie ma rozwiązania

c) 3/5x + 1 = 2
3/5x=2-1
3/5x=1
x=1*5/3
x=5/3
spr.
3/5*5/3+1=2
1+1=2
2=2


  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T22:56:56+01:00
A)
2x-3=5+x
x=8
2*8-3=5+8
13=13
L=P

b)
6x+7=6(x+7)
6x+7=6x+42
0x=31
równanie sprzeczne

c)
3/5x+1=2 /*5
3x+5=10
3x=5
x=5/3
3/5*5/3+1=2
2=2
L=P
2010-02-23T22:59:07+01:00
A)2x-3=5+x
x=8
spr.2*8-3=5+8
13=13
b)6x + 7 = 6 (x + 7)
6x+7=6x+42
0=35
bez rozwiazania
c)3/5x+1=2
3/5x=1 /*5
3x=5 /:3
x=3/5