BŁAGAM POMÓŻCIE MI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JEDNĄ ZADANIE Z MATMY BŁAGAM !!!!!!! SZYBKO !!!!!!!!!!!!PROSZĘ!!!!!!!






Powierzchnia ścian w pokoju jest równa 50m². Pan Mietek chce ściany tego pokoju wyłożyć płytami kartonowo-gipsowymi o grubości 12,5 mm. O ile zmniejszy się objętość powietrza w tym pokoju ?




PROSZĘ MI TO ZROBIĆ Z DOKŁADNYMI OBLICZENIAMI !!!!!!!!!!
PROSZĘĘ I DZIĘKUJĘ :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T23:52:06+01:00
Powierzchnia ścian w pokoju jest równa 50m².
Płyta ma grubość 12,5 mm = 0,0125 m {1m=1000mm}
Obliczamy objętość płyt (pole powierzchni * grubość):
50m²*0,0125m = 0,625 m³ = 625 dm³ {1m³=1000dm³}
Odp. Objętość powietrza w tym pokoju zmniejszy się o 625dm³.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T23:52:40+01:00
Zaniedbujac straty na krawedziach i rogach pokoju sytuacja wyglada dosc przyjemnie. (musimy to zaniedbac bo nei znamy ksztaltu pokoju a poza tym to niewielka roznica)
Obliczmy objetosc plytu na pojedynczej scianei o polu a
objetosc tej plyty to jej grubosc =12.5mm * powierzchnia sciany, na ktorej sie znajduje. Rozwazmy teraz sume objetosci plyt na wszystkich scianach.
Objetosc ta bedzie rowna grubosci plyty *(suma powierzchni scian) =12.5mm*50m ^2=12.5 *50 *10^6 mm^2=6.25^10^8mm^3=0,625m^3
ODP:objetosc powietrza w pokoju zmniejszyla sie o 0.625m^3